Antijojjobantare!

Blir så himla irriterad på alla dessa jojjobantare, alla tidningsartiklar om tusen olika dieter, bantningstips och hit och dit!

Om det hade funnits någon bantningskur som verkligen fungerade, hade det inte behövt komma några fler nya. Eller?

Varför skyltar en del med att de går på olika dieter och grejjer. Ska man vara stolt över att inte kunna acceptera sig själv för den man är? Att jag inte duger om jag inte går ner i vikt? För om man hade vart nöjd, varför ska man då banta?

Är man lycklig bara för man är smal? Finns det ett osynligt likhetstecken som jag missat?

Jag väljer mina nära och kära genom hur de är som person, på insidan! INTE hur de ser ut! Gör du det?

Snälla alla som läser detta, sluta banta. Jag duger som jag är, och du duger som du är! Skönhet kommer från insidan!

Kommentarer
Postat av: emelie

jag förstå vad du menar men samtidigt finns det ju en fysisk andledning till att människor banta,dom kan nog visst acceptera sig själva..



men hade du inte velat banta om det kunde ge dig 10-20 år extra att leva?

2010-05-15 @ 19:27:45
URL: http://pzykoangel.soclog.com
Postat av: Jenny

Kloka ord, Kim!

Jag blir också så förbaskat trött på alla tidningsrubriker om bantning. Gäller att lyssna på sig själv när dessa "nyheter" poppar upp. Kram

2010-05-15 @ 19:48:55
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Kim

Emelie , jag menar med det jag skrev att man kanske borde se över sina ageranden.. Syftade inte heller på de som är otroligt överviktiga. De får proff hjälp att gå ner i vikt, jag syftar på alla de som vill bli av med ''några kilon'' till sommaren. Har man fettma behöver man nog mer långsiktig planering! Tror där emot att allt jojjobantande kan miska livslängden ist!

2010-05-15 @ 19:54:01
URL: http://kimsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0